A NASA drasztikusan megemelte a Nemzetközi Űrállomás kereskedelmi felhasználói számára szabott árait.

Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy 1 kg rakománynak az állomásra tartó, „upmass” szállítási költsége 3000 dollárról 20 000 dollárra nőtt.
1kg az állomásról történő visszahozatalának, a "downmass" költsége 6000 dollárról 40 000 dollárra emelkedett.
Egy asztronauta egy órás munkaideje, a korábbi 17 500 dollárról, most 130 000 dollárba kerül.


Valószínűleg ezzel reagál a NASA a 2021-es pénzügyi év utolsó Kongresszusi előirányzat-tervezetét kísérő jelentésre, amely a NASA-nak mindössze 17 millió dollárt biztosított a LEO-val kapcsolatos kereskedelmi tevékenységekre, szemben a 150 millió dolláros kérésével.

A jelentés azt is megtiltotta a NASA-nak, hogy finanszírozási támogatást adjon „minden olyan projekt költségeihez, amelyet elsősorban marketing, reklám vagy szórakoztatási célokra szánnak”.
Ez alighanem kritikaként fogalmazódott meg az NASA olyan kereskedelmi kezdeményezésére mint, például az Estée Lauder kozmetikumok repülésére az állomásra egy fotózás kedvéért vagy egy film forgatásának lehetőségére Tom Cruise főszereplésével az állomáson.