Orosz elemzés szerint a kozmonauták már a munkaidejük negyedét az ISS karbantartására kellett fordítaniuk.

A Nemzetközi Űrállomásra utoljára küldött orosz űrhajósok munkaidejük 25,3% -át, vagyis 579 órát és 20 percet töltöttek az állomás orosz szegmensének karbantartására egy jelentés szerint.

ev8tbhgxyaarrwr.jpg
Az orosz modulokon végzett karbantartási munka ellenére a személyzet teljes egészében befejezte a tudományos programját is, "ami a kozmonauták teljes rendelkezésre álló munkaidejének 28,6% -át tette ki"
 A cikkben szereplő táblázatból levonható következtetés, hogy az előző tíz expedíció munkaidejének 15–36% -át tudományos programokra fordította.
Az utóbbi időben az ISS életmentő rendszerei többször is meghibásodtak.  Különösen az Electron-VM oxigéntermelő rendszere hétszer - 2020. október 14, 17, 20 és 21, 2020 december 10 és 12, valamint 2021. január 19 - alkalommal.  Október 20-án az állomáson problémák voltak az egyik WC-vel és egy ételmelegítővel.
ewma4cgxiaaqrdt.jpg
Még 2020 őszén a Roszkoszmosz emberes programjainak ügyvezető igazgatója, Szergej Krikalev cáfolta, hogy több meghibásodás történt volna, és biztosította, hogy az  Orosz ISS modulok jóval hosszabb ideig működhettek, mint a jótállási idő.
2020 augusztusában légszivárgást regisztráltak az állomáson.  Ettől a pillanattól kezdve a személyzet több alkalommal is kereste a szivárgás forrását.  Ősszel az űrhajósoknak sikerült egy repedést találniuk a Zvezda modulban teás filterek segítségével.  Az űrhajósok ideiglenes eszközökkel leptapasztották, ami lehetővé tette a légszivárgás mértékének csökkentését, de nem sikerült teljesen megszüntetni.
 
Februárban egy nagyerejű mikroszkópot szállítottak az állomásra, amelynek segítségével sikerült megtalálni a második repedést is.  A legénység mindkét repedést több réteg tömítőanyaggal fedte be, de az ellenőrzés azt mutatta, hogy a modul nyomása tovább csökken.
 Az ISS élettartama 2024-ben jár le.  Oroszország tárgyalásokat folytat a partnereivel annak 2030-ig történő meghosszabbításáról.
 2020 októberében Ivan Wagner, a Szojuz MS-16 pilóta nélküli űrhajó repülőmérnöke a szivárgást kommentálva kijelentette, hogy a repedés kialakulásának egyik lehetséges oka a modul hosszú 20 éves életkora. 
1024px-iss-10_interior_view_of_the_zvezda_service_module.jpg
 2020 októberében az Energia főigazgató-helyettese, Vlagyimir Szolovjov elmondta, hogy a vállalat szakemberei 2025 után "számos, az ISS fedélzetén lévő elem sorozatos meghibásodását" jósolják.  Szerinte a megnövekedett költségek miatt a szakértők szükségesnek tartják "a programban való további részvétel feltételeinek felülvizsgálatát".
 
Az Orosz Tudományos Akadémia Űrtanácsa jelentését követően javasolta az ISS repülési programjának felülvizsgálatát és egy új koncepció kidolgozásának megkezdését az orosz emberes űrhajózás fejlesztésére.
Forrás interfax.ru