Kigördült a SpaceX 29 hajtóműves Super Heavy rakétája az indító állásra

A tervek szerint a Booster a következő hónapokban indul tesztrepülésre.

Néhány nappal ezelőtt a SpaceX Starbase telephelyén, a dé-texasi Boca Chica közelében a technikusok befejezték a 29 Raptor hajtómű telepítését a 'Booster 4' jelölésű Super Heavy-re. Augusztus 3-án pedig a vállalat a 70 méter magas Booster 4-et kigurította az összeszerelő létesítményből a néhány kilométerre található indító helyre.

A Booster közúton speciális szállító járművön teszi meg az utat a gyár és az indítóhely között. 

A SpaceX hamarosan elkezdi a Booster 4 statikus tesztjeit, ami egy sor sor nyomás-próbát, és hajtómű indítást foglal magába. Ha minden jól megy a statikus tesztekkel, akkor a rakéta első orbitális repülésére is sor kerülhet.

Az indítópadon dolgozó ember jól érzékelteti a rakéta lenyűgöző méretét

Starship SN20 - a hajótestre már felszerelték a hővédő pajzsot. 

A Super Heavy a Starship első fokozata, egy teljesen újra-felhasználható, hordozórakéta rendszer, amelyet a SpaceX fejleszt, hogy embereket és rakományokat szállítson a Holdra, majd idővel a Marsra.

A Starship második fokozata egy 50 méter magas űrhajó, amelyet némileg megtévesztő módon Starship "Csillaghajó" néven ismerünk.

A SpaceX alapítója és vezér-igazgatója, Elon Musk nemrég adott interjújában néhány érdekes részletet is elárult a még prototípus állapotban lévő rakétárol;
Az Starship űrhajó hat Raptor metán hajtóművet tartalmaz, amiből 3 vákuum-optimalizált.
A Super Heavy pedig valószínűleg 32 hajtóműből áll majd. A jelenlegi prototípus 29 Raptorral szerelt

A rakéta rendszer száraz, üres tömege jelenleg 200 tonna alatt van.

A Booster 3600 tonna hajtóanyag befogadására tervezik aminek körülbelül 78% a folyékony kriogén oxigén.

A hajtóművek az indításkor várhatóan 3,5-3,7 tonna üzemanyagot égetnek majd el másodpercenként.
Musk szerint a rakéta avionika rendszere még mindig túl nehéz, tervei szerint közel a tizedére fogják majd lefaragni.

Ezen a Musk által Twitteren közzétett képen a 29 Raptort ellátó üzemanyag-rendszer vezetékei láthatóak. 
A Booster kormányzást végző "Grid Fins" elemek darabja 3 tonna. Mozgatásukért elektromos motor felel, az áramellátást, pedig teljesítményre optimalizált Tesla akkumulátorok végzik.
A Falcon 9-el ellentétben ezek nem lehajthatók, mert az plusz mechanikát igényelne, ami pedig extra súly.

A SpaceX terve, hogy a Booster a SN20 Starship prototípussal indul majd az első Orbitális tesztre.

Röviddel az indulás után a Booster 4 landol majd a Mexikói-öbölben, mintegy 32 kilométerre a tengertől. Az SN20 pedig a Csendes-óceánon, a Hawaii Kauai-sziget közelében, körülbelül 90 perccel a felszállás után.

 

 

Forrás: BocaChicaGal Twitter,  NasaSpaceFlight twitter, Elon Musk twitter, Everyday Astronaut Youtube