Kínai űrkutatás témájú propaganda poszterek
A kínai propaganda az űrkutatás eredményeit és a művészetet, továbbra is a helyes ideológia bemutatására használja.
Hagyományosan a kínai politikai kultúra a művészetet a helyes viselkedés és gondolkodás eszméinek terjesztésére használta. Ez a gyakorlat nem állt le a Kínai Népköztársaság 1949-es megalakulásával. Épp ellenkezőleg, a propaganda a művészetet továbbra is az egyik legfontosabb eszköznek tekinti a "helyes" ideológia és a Kommunista Párt elképzeléseinek bemutatására.
Játszótársainak a csillagokban - 1980
A keleti szél győzedelmeskedik a nyugati szél felett - Központi Művészeti és Kézműves Intézet 1958.
A magas színvonalú "Szputnyik" örökké keringjen az égen. 1958
Szervezzük nagy tömegbe a népi milícia kötelékeit. 1969
Az 1970-es évek elején a kínai űrprogram a kulturális forradalom politikai kavarodásának eredményeként részben leállt. Miután Deng Hsziao-ping hatalomra került, az űrprogram is új lendületet vett az 1980-as években. Nyilvánvaló, hogy a hadiipar is nagy hasznot húzott ebből a fejlődésből, ezáltal lehetővé téve a Felszabadítási Néphadsereg számára, hogy megmutassa, mennyire jól reagál a modernizációra vonatkozó politikai igényekre. Az űrkutatás a népi képzeletet is megmozgatta, ami az 1980-as, 90-es években megjelent plakátok viszonylag gyakori témájává vált.
Fiatal felfedezők - Tervező: Hu Jinri (胡 金 日) 1988
Kínai űrbabák - Képeslapról szkennelve, eredetileg egy kínai propaganda plakátról. Forrás: Adam Rice
Már kiskorától kezdve szeretjük a tudományt (1979) (© Michael Wolf)
A tudomány felemelkedése , kiirtja a babonát - 1999
Bár a képek egy része mást sugallhat, a kínai űrprogram hasonló irányban fejlődött, mint az Egyesült Államoké, és hasonló célokra is használták. Ezek magukban foglalják az űrkutatás alkalmazását a nacionalista érzelmek egységesítésének eszközeként, a tudomány és a technológia finanszírozásának és kutatásának támogatását, valamint a nemzeti fejlődés szellemében a tudományos haladás víziójának előmozdítását.
A múltunk, a jelenünk, a jövőnk. 1987
Az alkotás folyamatában vagyunk. 1994
Folytatjuk a harcot a párt alapvető stratégiájának és történelmi kötelességének megvalósításáért. 2002
Az űr-tematika politikai felhasználásától eltekintve, valóban megérintette az embereket. Büszkék az elért sikerekre, és sokan annak a jelét látják benne, hogy az ország visszanyeri a császári múltja alatt elért pompáját és fontosságát. Ennek eredményeként számos kínai vállalat is beépítette nyomtatott és televíziós reklámjaiba Kína űr-eredményeit.
Forrás: chineseposters.net